SCP-093 Mavi Deneyi
rating: 0+x

Ayna Testi 1: Renk (Mavi)

Denek D-20384, erkek, yaşı 34, güçlü vücut fiziği. Denek geçmişinde cinayet işlemiş ve intihara teşebbüs etmiştir. Denek, deneyin her aşamasında işbirliği göstermiştir. Denek, aynaya, mavi renge sahip SCP- 093'ü tutarken girmiştir. Dışarıdaki teknisyenler aynanın, denek içine tamamıyla girene kadar normal bir yansıma gösterdiğini, denek tamamıyla içine girince de tümüyle mavi renginde bir araziyi göstermeye başladığını gözlemlemişlerdir. Video yayını aşağıda yazıldığı gibidir:

Kamera çalışmaya başlar. Denek, teknisyenlerin gözlemlediği aynı arazide yer almakta. Tipik bir ovaya benziyor, herşey normal renklerinin yerine mavilikle kaplı. Denek soluna ve sağına bakıyor, göze çarpar herhangi bir şey yok, sadece çim, ot ve uzun otların arasından geçen rüzgar gözüküyor. Hiçbir ağaç yok. Hiçbir canlı gözükmüyor.

Denek emredildiği gibi ilerliyor, yaklaşık 500 adım ilerledikten sonra bir şey gözükmeye başlıyor; arazinin bir parçası çoraklamış durumda ve ilerledikçe çimenlerin öldüğü gözlemleniyor. Yaklaşık 300 adım ilerledikten sonra denek yerde bir deliğe varıyor. Delik, ilkel kökenli, bilinmeyen aletler kullanılarak kazılmış.

Makara sistemi etkinleştiriliyor ve kamera hafifçe sarsılıyor. Deneğin deliğe girilmesi emrediliyor, ve biraz itirazdan sonra denek bunu kabul ediyor. Ortalıkta, merdiven veya ip gibi herhangi bir inme yolu görünmüyor, denek inerken yavaşlamak için tamamıyla ellerini ve makara sistemini kullanıyor. Yaklaşık 100 metrelik kablo kullanıldıktan sonra bir zemine varılıyor, dışarıdaki ışık kaynağı yetersiz kalınca 50. metrede deneğin kitinde bulunan ışık kaynağı kullanılıyor. Işık kaynağıyla zemin taranınca, zeminin sadece toprak olduğu gözlemleniyor.

Denek, ışık kaynağının yardımıyla ilerliyor. Mavi renk sorulunca, denek, şaşkınlık gösteriyor ve onun açısından öyle bir renk kaplamasının deneyin başından beri hiç olmadığını açıklıyor. Zeminde yer alan tünelin ilerisinde ışık beliriyor ve toplam 150 metrelik kablo kullanılmış durumda. Kameranın bakış açısının dışında bir silahın tetiklenip hazırlanma sesi duyuluyor. Bu eylemi hakkında soruşturulunca denek, önlem aldığını açıklıyor ve ilerliyor.

Tünel, çıplak topraktan beton kaplamaya geçiyor, denek kötü bir kokudan şikayetçi oluyor. Tüneldeki ışık kaynağının, çeyreğinden biraz azının bozuk ve diğerlerinin çalışır durumda olduğu, tavanda yer alan lambalar olduğu ortaya çıkıyor. Altı tane kapı, iki yönde üçer tane ve koridorun sonunda tipik metal yıkıntıyla kapatılmış yedinci bir kapı kamerada beliriyor. Metal yıkıntı, paslanma belirtileri gösteriyor ve tipik market depolama ünitelerinden oluştuğu gözlemleniyor. Bu keşif, burada insan varlığı olduğunu gösteriyor.

Deneğin, istediği sırada, kapıları açmayı denenmesi isteniyor. Denek, sağındaki ilk kapıyı açmaya çalışıyor, kapı kilitli, açılmıyor. İkinci kapıyı açmaya çalışıyor, kapı kulbu çevriliyor ama kapı arkadan engelli olduğu için açılmıyor. İkinci kapıyı kapatıp, üçüncü kapıyı deniyor, ilkiyle aynı sonuç. Diğer tarafa gidip üçüncü kapıyı deniyor ve kapı sonuna kadar açılıp parlak ışıklı bir odaya çıkıyor. Deneğin ışık kaynağı kapatılıyor ve denek odayı incelemek için kamerayı gezdiriyor.

Oda boş, hiçbir şey yok ama duvarlar kirli. Denek, duvarlarda bulunan materyalin kir veya toprak olmadığını fakat tanımlayamadığı, siyahtansa kahverengiye kaçan bir renkte olan erimiş plastiğe benzer bir madde olduğunu belirtiyor. Kapı kapatılıyor. Sol taraftaki ikinci kapının kulbu yok, ittirildiğinde hareket etmiyor. Kulbun bulunması gereken delik bilinmeyen bir materyalle doldurulmuş. Tüm kapıların şekli, odanın içindeki ışığın herhangi bir taraftan kaçmasını engelliyor ve kapı boşluğu, yerden eğilip bakıldığında bile içeriyi görmek için çok küçük. Sol taraftaki birinci kapı kilitli, fakat anahtarın bir kısmı anahtar deliğinde bulunuyor, arka tarafı kırılmış.

Denek, çabalarının sonunda, kırık anahtarı çevirmeyi başarıp kapıyı açıyor ve hemen öksürüp kokudan şikayet etmeye başlıyor. Odanın duvarları ve zemini temiz, tavan üçüncü odadaki aynı materyalle kaplı. Bu odada el yapımı bir kamp yatağı bulunuyor, eski battaniye ve yastıklardan yapılmış. Tahta bir sandıkta, içi yemek erzaklarıyla dolu olan kutular bulunuyor. Erzakların üstündeki yazı, kamerada sadece anlamsız çizimler olarak gözüküyorken denek "Gevrek" yazdığını söylüyor. İkinci bir sandıkta da kurumuş, içi boş su şişeleri bulunuyor. Yatağın yanında bir kitap var, kapalı, üzerinde ne bir işaret ne de başlığı var.

Duvarda, kesilmiş gazete manşetleri bulunuyor fakat yazıldığı dil okunamıyor. Deneğin manşetleri alıp yanında getirmesi emrediliyor. Biri hariç tüm manşetler dokunulduğu anda yaşlarından dolayı parçalanıyor. Örnek madde konteynırına yerleştirilen sağlam manşetin, aralarında en yenisi olduğu fark ediliyor. Kitabı incelemesi istenen denek kitaba doğru ilerliyor.

Kayıttaki ses tuhaflık göstermeye başlıyor ve 3.5 saniye boyunca tüm iletişim, yüksek tizde, birbirine çarpan metal sesi yüzünden engelleniyor. Denek henüz kitaba dokunmamış durumda ve gürültü durduğunda denek, kontrolun isteğini tekrarlamasını söylüyor. Kontrol grubu, kulaklıklarını çıkarttığı için hiçbir istekte bulunmamıştı o sırada. Deneğin odayı terketmesi öneriliyor ve kapının yavaşça kapanmaya başladığını, birazdan tamamıyla kapanacağı belirtiliyor. Deneğin kapıyı olduğu gibi bırakıp sağındaki kapıyı incelemesi emrediliyor.

Videonun ilerleyen on saniyesi dikkatle incelendiğinde, kamera hareket ederken, tünelin sonunda, yedinci kapının bulunduğu yerde başka bir kişinin gözüktüğü farkediliyor. Kapı, kişinin sadece yüzünün gözükebileceği kadar açılıyor ve yavaşça kapatılıyor. Hiçbir detay gözükmüyor.

Denek, sağdaki ikinci kapıyı deniyor ve hiçbir tuhaflık farketmiyor. Bu kapı ittirildiğinde hareket ediyor ve devamlı darbelerden sonra, içeriyi görebilecek kadar bir açıda açılıyor. Daha fazla manşetin bulunduğu bir mantar pano, bir "Gevrek" kutusunun tepesi ve yerde avuç üstte bir şekilde yatan bir el gözüküyor. Denek kapıyı kapatıyor ve kamerayı hala kapalı olan yedinci kapıya döndürüyor. Daha keşfedecek bir yer kalmadığı görülünce deneğin geri dönmesi isteniyor. Denek hiç itiraz etmiyor ve gittikçe artan kokudan şikayet ediyor.

Denek tünelden çıkarken kamera yayını bir değişiklik veya tuhaflık göstermiyor fakat kontrol grubu makara sisteminde 100 metrelik ipin çekilip gevşetildiğini farkediyor. Kamera yayını deneğin tünelden yukarı çıktığını gösterirken kontrol grubu makara sisteminin bütünlüğünü kontrol etmeye çalışıyor. Deneğin çıkmayı durdurması emrediliyor ama denek tırmanmadığını, ipin kendisini yukarı çektiğini söylüyor. İki taraf da paniğe kapılıyor ve deneğin silahını hazırlaması emrediliyor.

Deliğin girişine varınca, kamerada hiçbir şey gözükmüyor ve denek arazide hiçbir değişiklik olmadığını belirtiyor ve ipi takip ederek geri dönmeye başlıyor. 900 adım attıktan sonra denek, kontrole ne kadar ip kullandığını soruyor. Kontrol yaşanan kargaşadan dolayı kendilerinin de emin olmadığını söylüyor fakat denek dümdüz ilerlediği için dümdüz geri dönmeli. Denek şimdi, ipin 90 derece açıyla başka bir yöne hareket ettiğini belirtip endişelenmeye başlıyor.

Denek kamerayla çevresini tarıyor. Kayıtta, deneğin arkasında 37 kişilik bir grup sessizce duruyor, detayları ve özellikleri gözükmüyor ve tüm araziyi kaplayan mavilik onlarda yok. Kontrol yine paniğe kapılıyor ama denek tek tuhaflığın ipin şu an farklı bir açıya gitmesinin olduğunu söylüyor. Denek ipin kendi ucunu çekiyor, ip sımsıkı, hareket etmiyor. Kontrol makara sistemiyle ipi çekmeye başlıyor ama ipin ucu bir anda açılmaya başlıyor. Farklı bir açıda olan ipe takip edince 90 derecelik açıdaki bölgede ipte hareketlenme olduğu gözlemleniyor ve açıya geline farklı bir engelle karşılaşıp geri çekiliyormuş gibi gözüküyor. Deneğin kamerası ipe boylu boyunca bakıyor, ipin biraz da gevşekliğe yeri varken tüm ip bir anda gerginleşiyor ve makara sistemi yeniden başlıyor.

Kontrol, deneğin kablolu yolu takip edip geri dönmesini emrediyor ve deneğin panik içindeki çığlıkları yayından duyulabiliyor. Kamerada gözükmeyen bir şeye 5 el ateş açılıyor. Kontrol, deneğin geri geldiğini görürken, kamerada ipin havada bir noktaya yükseldiği gözüküyor. Denek tam bu yükselen noktaya geldiğinde tüm ip makaraya dönüyor ve kamera sadece yeri gösteriyor. Kontrol, aynanın yaklaşık beş saniye sonra normal bir yansımaya döndüğünü ve SCP-093’ün denekten geri alındıktan sonra bir saat boyunca mavi kaldığını belirtiyor.

Deneğin kıyafetlerinde, ellerinde ve silahında kötü kokulu bir sıvı vardı. Bu sıvı çabucak kurudu ve örnek kalitesi düşük olduğu için incelenemedi. Aynayı gözlemleyen kontrol elemanları, kendisini aynaya doğru sürükleyen, suratsız ve kısa kollu, en az elli kat büyüklükte bir insan gördüklerini söylüyor. Uzaklığından dolayı ince detaylar görünmedi fakat gözlemcilerden biri, yaratığın pürüzsüz yüzünde bir kurşun deliği olduğunu belirtti.

Denekten ele geçirilen Deney Kitindeki gazete manşetinde yazanlar buydu: [GİZLİ BİLGİ]. Manşet, obje [GİZLİ BİLGİ] olarak kaydedilmiştir.

Bir sonraki deney "Yeşil Deneyi" olarak adlandırıldı.