SCP-093 Yeşil Deneyi
rating: +1+x

Ayna Testi 2: Renk (Yeşil)

Denek D-54493, kadın, yaşı 23, ortalama fizik. Denek, geçmişinde araba hırsızlığı yapmıştır ve çalınan arabayla kaçış yaparken iki çocuğu öldürmüştür. Denek, testin her aşamasında işbirliği göstermiştir. Denek, aynaya, yeşil renkte bulunan SCP-093’ü tutarak girmiştir. Dışarıdaki teknisyenler aynanın, denek içine tamamıyla girene kadar normal bir yansıma gösterdiğini, denek tamamıyla içine girince de önceki deneyde olduğu gibi tümüyle yeşil renginde bir araziyi göstermeye başladığını gözlemlemişlerdir. Video yayını aşağıda bulunduğu gibidir:

Kamera çalışmaya başlıyor. Denek, teknisyenlerin gözlemlediği aynı arazide yer almakta. Yayında, yeşil rengindeki her şeyin rengi koyulaşmış ve diğer objelerin hepsi, önceki testteki mavi olduğu gibi, yeşil renkle kaplı. Denek, kamerayı dolaştırıyor, Test 1’deki arazi görünmüyor.

Denek, uzun zamandır terk edilmiş gibi görünen bir tarlada bulunuyor. Tarlanın ortasında bilinmeyen bir tasarıma sahip bir korkuluk bulunuyor, çürümüş ve parçalanmış. Tarlada hiçbir şeyin büyümediği gözlemleniyor. Tarlanın sağında büyük, iki katlı bir ev bulunuyor. Bir ucunda da bir bodrum girişi gözüküyor. Denek hemen silahını hazırlıyor ve kontrol, deneğe ilerlemeden önce rahatlamasını söylüyor. Ses kaydı tamamıyla deneğin yüksek sesli nefes alış verişinden ibaret.

Denek birkaç dakika bekleyip iyi olduğunu haber ediyor ve emredildiği gibi eve doğru yürüyor. Bodrum kapısının yanında bir erkek ve bir kız çocuğuna ait olan 2 bisiklet bulunuyor. Bodrum girişinin kapısının biri yerde duruyor, tahtanın parçalanışından bulunduğu yerden söküldüğü belli oluyor. Merdivenlerde, bir erkek çocuğuna ait kıyafetler başta bir gömlek, altta pantolon olacak şekilde yerde duruyor. Denek, bağırarak kontrole bunun sapıkça bir şaka olup olmadığını soruyor. Kontrol, deneğe kendilerinin de daha önce burayı görmediklerini söyleyip sakinleşmesini istiyor. Denek kendisini toparlamak için birkaç dakika bekliyor. SCP-093’ün, araziyi deneğin geçmişiyle bağlayıp bağlamadığı bilinmiyor.

Birkaç dakika sonra denek devam etmeyi kabul ediyor. Kontrol, denekle iletişimi kesiyor ve yaklaşık bir buçuk dakika boyunca deneğin dengesiz davranışlarıyla ilgili konuşuyor. Denek merdivenlerin sonuna geldiğinde iletişim geri açılıyor. Evin bodrumu sıra dışı görünmüyor. Odanın ötesindeki duvarda, tanımlanmamış teneke kutularla dolu birçok raf bulunuyor. Destek tahtalarına asılı birçok bozuk lamba hafiften sallanıyor. Kamera, bodrumu yavaşça tarıyor, hiçbir ayak izi gözükmüyor ve bodrumun bir süredir terk edilmiş olduğu gözlemleniyor. Denek kötü bir kokuyla ilgili yorumda bulunuyor.

Denek, bölgeyi dolaşınca yerde bir kapak kapı buluyor. Denizaltılarda bulunan çevirmeli kapaklara benziyor. Denek, kokunun en çok kapağın yakınında yoğun olduğunu ve kapağın etrafındaki toprağın katılaşmış ve kile benzer bir hal aldığını söylüyor. Kapağın kulbu eskimiş ve boyası sökülmüş. Denek, kulbu çevirmeye ikna ediliyor ve tamamıyla çevrildiğinde kapak açılıyor. Denek, eski ve beklemiş hava dışarı çıkınca öksürmeye başlıyor. Kamera kapağın içine yönlendiriliyor ve mavi testinde de olduğu gibi beton bir tünele açıldığı gözüküyor, tek farkı bu tünelin çok daha iyi durumda bulunması. Deneğin kapaktan aşağı inmesi ve kapağı ardından kapatması emrediliyor.

Biraz iknadan sonra denek kabul ediyor ama kapağı, deneğin ipini koparacağı endişesiyle kapatmıyor. Eve ve merdivene kadar olan yolculukta yaklaşık 53 metrelik ip kullanılmış durumda. Kapak, uzun süreli kullanışa elverişsiz bir sığınağa açılıyor. Sığınak oldukça geniş, bodrumun neredeyse yarısı kadar. İçeride üç yatak bulunuyor, biri çift ve ikisi tek.

Mavi testinde de bulunan birçok “Gevrek” yemek kutusu, merdivenin dibindeki bir çöp konteynırı doldurmuş halde. Yataklarda, boş bir altı patlar silahın yanında, yatılı bir şekilde üç iskelet bulunuyor, ikisi yataktayken diğeri yerde. Zeminde, silahın yanında üç boş mermi kovanı bulunuyor. Yerdeki iskeletin yanında iyi durumda bir kitap yer alıyor. Kitap, emir üzerine Örnek Madde Konteynırına yerleştiriliyor. Silah, kontrolün emri üzerine olduğu yerde bırakılıyor.

Denek, sığınağı incelemeye devam ediyor, üstünde iyi durumda bulunan gazete manşetleri görüyor ve bunları Örnek Madde Konteynırına yerleştiriyor. Kamera, odada dolaştırılınca alınacak kayda değer bir şey kalmadığı gözüküyor. Kıyafet dolu bir çöp torbası, 1950’lerden kalma birçok ürüne benzeyen çocuk oyuncakları duvara yaslanmış durumda.

Deneğin sığınağı terk etmesi emrediliyor ve sonra aniden bir kontrol teknisyeni deneğin kamerayı merdivenin dibindeki bir bölgeye yöneltmesini emrediyor. Yakından incelendiğinde duvarda küçük bir bölgeye bir Ethernet girişi kurulmuş, dış kapağı, duvardan; sıra dışı, koyu sarı renkte bir madde tarafından zorlanmış. Denek maddeye dokunmayı veya örnek almayı, berbat koktuğu için reddediyor. Ve kontrolün çok istiyorlarsa gelip kendilerinin almalarını söylüyor. Kontrol bunu reddettikten sonra denek sığınağı terk ediyor.

Denek, sığınağı terk etmek için merdivene dokunduğu anda kamera yukarı kayıyor ve tünelin tepesinde, aşağı bakan bir insanımsı figür gözüküyor. Kontrol, denekten gördüklerini onaylamasını istiyor ama denek yukarıda hiçbir şey olmadığını söylüyor ve tırmanmaya başlıyor. Figür, denek ilk basamağı ellediği anda kayboluyor ve denek olaysız bir şekilde dışarı tırmanıyor. Tünelin tepesinde başka hiçbir canlı yok, hiçbir şey bozulmamış, olduğu gibi duruyor. Denek orda hiçbir şeyin olmadığı konusunda ısrar ediyor, kapağı kapattıktan hemen sonra kusuyor.

Denek öksürüyor ve yanındaki bir şişe suyla gargara yapıp olduğu yerde donakalıyor. Kontrole “bunu” duyup duymadıklarını soruyor. Kontrol, hiçbir ses duymadıklarını belirtiyor. Denek, silahını çıkartıp bodrum kapısından kafasını, kameranın ucu ucuna dışarıyı görebileceği kadar çıkartıyor. Uzakta, tarlanın yaklaşık 700 metre ilerisinde, iki devasa insanımsı figür arazide sürükleniyor. Bu varlıklar, sessizce duran ama silahı görünür bir şekilde titreyen deneği fark etmiyor.

Deneğin olduğu yerde sessizce durması talep ediliyor. Varlıkların hiçbir yüz özellikleri yok, görüş açısının çaprazında hareket ettikleri için yüzleri yalnız arada bir gözüküyor. Bu anlarda bakıldıklarında suratlarının dümdüz olduğu görünüyor. Kendilerini sürüklemek için kullandıkları kollar, hareket ettikçe kısalıp uzuyor. Alt vücutları tamamıyla kayıp, bedenleri gövdenin altında bitiyor. İki yaratık on dakika sonra gözden kayboluyor ve denek paniğe kapılıp dönmek için yalvarıyor. Talebi reddediliyor. Deneğin eve bodrumdan girmesi ve evi ne olursa olsun terk etmemesi emrediliyor.

Bodrumdan ilk kata çıkmak için kullanılan tavan kapısı denek tarafından gıcırdayarak açılıyor. Denek ilerleyip mutfağa girmeden önce 37 saniye bekliyor. Mutfaktaki tüm eşyalar kalın bir toz tabakasıyla kaplanmış. Buzdolabı açık bırakılmış, içindeki tüm yiyecekler bozulmuş.Denek, mutfağa bağlı salona yavaşça giriyor. İçeride 1950’ler tarzında bir koltuk, kanepe ve televizyon var. Sandalyenin üzerinde dış kapağının dekoru yine 1950’ler tarzı denebilecek bir laptop var ve kalın bir toz tabakasıyla kaplı. Laptop açılınca işletim sistemi, “Faithful OS”un son birkaç anı gözüküyor. Uyku modundan çıkıp hemen kapanıyor. Laptopun bir dış güç kaynağı yok ve geri açılmıyor. Laptopu yanında alması istendiğinde koltuğun kaplamasına yapışık olduğu görülüyor. Deneğin laptopu olduğu gibi bırakması öneriliyor.

Evin iç kapısı kalın ahşapla çivilenip kapatılmış. Ahşaba dokunulmuyor. Kamerada yukarı çıkan bir merdiven gözüküyor ve denek hiçbir şey denmeden merdivenleri çıkmaya başlıyor. Merdivenler, şaşırtıcı bir şekilde hiç ses çıkartmıyor. Denek, merdivenlerin tepesine vardığında iki tarafında, iki kapılı bir koridora çıkıyor. Koridorun sonunda duvarda bir servis asansörü bulunuyor.

Denek, kendi kendine solundaki kapıyı açıyor ve büyük bir yatak odasına giriyor. Yatak özenerek toplanmış ama yanında gardolap açılmış ve kıyafetler yerlere atılmış. Denek, yatakta birkaç parça mücevher takı buluyor ve kontrol tarafından onları bırakması emrediliyor. İlk başta itiraz ediyor ama sonrasında kötü koktuklarını söyleyip takıları bırakıp odadan çıkıyor. Deneğin ikinci kapıyı açması isteniyor.

İkinci kapı açılıyor ve ortak bir çocuk odasına giriliyor. Yerdeki oyuncak ve kıyafetler göz önüne alındığında bir kız ve bir erkek çocuğunun odası olduğu belli oluyor. Odada ayrıca bir pencere bulunuyor, denek pencereye yaklaşıp, perdeyle pencereyi siliyor. Deneğin kamerayı pencere yaklaştırması isteniyor. Arazi buradan gözüküyor ve yaklaşık 40 kilometre ileride, bir şehir. Kamera geri çekilip aşağı yönelince evin etrafında, Mavi testinde görünen figürlerin 300 tanesinin evin etrafını kuşattıkları gözüküyor, hepsi yukarı bakıyor. Deneğin bu figürleri görüp görmediği sorulunca görmediğini söylüyor. Deneğin geri dönmesi talep ediliyor ve denek bunu hemen kabul ediyor.

Evden dönüş yolculuğu olaysız geçiyor, makara sistemi tuhaf bir davranış sergilemiyor. Denek makaranın başlangıç noktasına dönerken yüksek bir gürleme sesi kamerayı titretiyor. Kontrol takımında teknisyenler de sesi duyduklarını ve titreşimi hissettiklerini bildiriyor. Denek aynadan içeri girip geri dönüyor ve ayna yansıtıcı bir yüzeye geçiş yapıyor. SCP-093 eski haline dönüyor. Video sona eriyor.

Ele geçirilmiş gazete manşetleri █████ olarak dosyalandı.

Bir sonraki deney "Mor Deneyi" olarak adlandırıldı.