SCP-099
rating: +1+x
The_Portrait.jpg

SCP-99'un psikolojik hasar verecek detayı bulundurmayan küçük fotoğrafları

Madde #: SCP-099

Nesne Sınıfı: Güvenli

Özel Saklama Prosedürleri: SCP-099 Galeri 27'de 1 mx 75 cm duvara monte edilmiş, yanmaz bir muhafazada tutulur. Galeri'nin bu bölümünde standart iklim ve nem kontrolleri geçerlidir. SCP-099, özelliklerinden dolayı Seviye 2 personeli veya daha üstü tarafından galeride görülebilir ancak yalnızca beş metreden daha uzakta ve günde beş dakikayı geçmeyecek bir süre boyunca görülebilir. Bakılmadığında, dava kapanmış ve elektronik olarak kilitli kalacak.

Açıklama: SCP-099 73 x 50 cm boyutlarında "Portre" başlıklı resim. 1935'te sürrealist ressam René Magritte tarafından yaratılan orijinal resim, akut paranoyayı tetikleyen ve yaklaşık 3 metre veya daha kısa mesafede çok uzun süre izlendiğinde psikolojik etkileri bırakan memetik özelliklere sahiptir. Resim, izleyiciye bakan tek bir gözün eklenmesiyle birlikte basit bir natürmort tasvir ediyor.

Eserlerinin yeniden üretimi, paranoya tetikleyiciyi önlemek için kritik unsurlar kaldırılarak New York Modern Sanatlar Müzesi'nde asılı duruyor. Değişikliklerin ayrıntılı bir açıklaması için Belge 099b'ye bakın. Orijinal eserlerin detaylı reprodüksiyonları ve fotoğrafları memetik özelliklerini korur.

Boyayı çok uzun veya uzaktan çok yakından izleyenler, bir varlığın herhangi bir varlığın veya tasvirinin gözlerle baktığı yanılsamasına tabi tutulur. Aşırı durumlarda, cisim cansız nesnelerin göz teması kurduğunu bildirir.

Durumlar o kadar ciddidir ki, deneklerin başları tamamen uzaklaşmış olan kişilerle göz teması kurduğunu rapor bile edecektir. Boyaya orijinal maruz kalmanın uzunluğuna bağlı olarak, cisimler ölüme kadar bu durumdan muzdarip olabilir, bu da ağır paranoya ve enoklophobia ile sonuçlanır.

Ek: Bir başka sürrealist ressam olan Kay Sage'in özel koleksiyonundan SCP-099 elde edildi. Geri kazanım, Mobil Görev Gücü Theta-6 "Pembe Panter" tarafından yapıldı. Bayan Sage, SCP-099'un iyileştirilmesi ve değiştirilmesinden habersizdi, ancak kurtarma öncesi soruşturma onun özelliklerinden haberdar olduğunu ve çok yakından bakmamaya özenli veya dikkatli olduğunu gösterdi.

SCP-099'un Galeri 27'de saklandığı sırada hala yaşıyordu. 1967'de ölümüne kadar Şirket gözetiminde kaldı. Araştırmalar, tetiğin etkisi ve gücü istemeden yapılmasına rağmen, resmin kâğıt tetiğinin kasıtlı olarak yaratılmış olduğunu ileri sürdü. Vakıf, Magritte'nin geri kalanını inceledi ve şu ana kadar hiçbir anormal memetik tehlike bulamadı.

Silahlanmış Kopyası: [BİLGİ GİZLENMİŞTİR]