SCP-1715
rating: +2+x
1715.jpg

SCP-1715 tarafından bir kaç kere kullanılan profil fotoğrafı.

Madde #: SCP-1715

Nesne Sınıfı: Öklid

Özel Saklama Prosedürleri: Vakıf tarafından kontrol edilen web analiz botu Gamma-84 ("ANTIBEN") devamlı çalışır halde tutulmalıdır ve haftada iki kez, ikinci seviye personel tarafından arızalar için kontrol edilmelidir. Bot çalışır durumdayken online mesajlaşma platformlarının geniş bir bölümünde daha önceden öldüğü bilinen şahıslar tarafından yaratılan iletileri arayacaktır. Eğer web sitede SCP-1715'in varlığı onaylanırsa Vakıf personeli sitenin tamamen çalışmasını önleyene yada sitenin yöneticilerini SCP-1715'in zararlı amaçları olan birisi olduğuna ikna edene kadar bot, siteye karşı paylaştırılmış hizmet-reddi saldırısı yapacaktır. Sonraki prosedür için kullanılabilecek ikna edici üstünü kapatma hikayelerinin bir listesi Doküman 1715-63'te bulunabilir.

Tanım: SCP-1715, mesaj forumları yada wiki veri tabanları gibi küçük online topluluklara gelişigüzel katılan ve onlarla bütünleşen anormal bir varlıktır. SCP-1715 katıldığı her web sitede farklı bir isim kullanır. Her nasılsa bu varlık tarafından seçilen kaydedilmiş bütün takma adları ya "█████" kelimesini içermiş ya da konu bakımından olarak ██████ ile bağlantılı olmuştur. SCP-1715'in kaynağını ortaya çıkarmak için sarf edilen bütün çabalar başarısız olmuştur. Şuanda SCP-1715'in maddesel bir varlık olup fiziksel bir lokasyondan internete eriştiği yada sadece internetin kendisinde yaşayan cisimsiz bir fenomen olup olmadığı bilinmiyor.

SCP-1715 kendisini belirmeden belirmeye farklı bir şekilde tanıtır, fakat her zaman 15 ile 30 yaşları arasında olduğunu iddia ediyor. SCP-1715 genellikle video oyunları, televizyon programları, müzik grupları ve benzeri konularda yoğunlaşmış; küçük ama büyümekte olan web topluluklarını hedef alır. SCP-1715 birincil olarak İngilizce konuşan toplulukları hedef alır, buna rağmen İngilizce konuşulmayan web sitelerde de görülmeler belgelenmiştir.1SCP-1715 aynı anda 9 web sitede belirebilme kapasitesine sahip olduğunu kanıtlamıştır; mevcut durumda bu sayının kapasitesinin sınırı mı olduğu yoksa yalnızca Vakıf tarafından aynı anda gözlemlenen en yüksek sayı olup olmadığı bilinmiyor.

SCP-1715, nadir hatalarla birlikte çoğunlukla uygun gramer, imla, noktalama işaretleri, imla kullanır ve web sitenin temasına ilişkin yüksek bilgi seviyesi gösterir. SCP-1715 ile sık sık konuşan online topluluklarının diğer üyeleri onu genellikle cana yakın, kibar, hevesli, ve yardımsever olarak değerlendirir. Bu çekici kişiliği ve yüksek seviyedeki aktifliği sayesinde SCP-1715 nispeten kısa bir sürede web sitede saygı görülen bir kullanıcı haline gelir. Sayılı birkaç durumda SCP-1715 site yöneticileri tarafından yetkili seviyelerine terfi ettirilmiştir.

SCP-1715 aykırı özelliklerini çoğu zaman ilk katılma tarihinden itibaren 8 hafta içerisinde, yani kendisini online toplulukta bir kişilik olarak kanıtladığı zaman göstermeye başlar. Bu zamanda SCP-1715 popüler üyelerden başlayarak diğer site üyelerine birtakım özel mesajlar gönderir. Bu mesajlar çoğunlukla arkadaşlık bildirgesiyle başlar. SCP-1715'in kişisel hayatına ait uydurma detaylarla ve sonra da alıcının kişisel bilgilerini soran bir soruyla devam eder. Eğer kullanıcı mesajı görmezden gelir yada hiçbir gerçekçi bilgi paylaşmadan cevap verirse hiçbir aykırı etki belirmez. Eğer kullanıcı SCP-1715'e herhangi bir gerçekçi bilgi sağlarsa kullanıcı ve onun hesabı sırasıyla SCP-1715-1 ve SCP-1715-2 misalleri haline gelir.

SCP-1715'in mesajını cevapladıktan sonraki iki hafta içerisinde SCP-1715-1 misalleri şiddetli bir olayda yaralanırlar. Bu olaylar kazalar, cinayetler ve intiharlar olabilir. Her ne kadar bu olaylar çoğunlukla hızlı ölümle sonuçlansa da SCP-1715-1'in komaya girmesi, beyin ölümünün gerçekleşmesi ya da benzer şekilde aciz edilmesi gibi vakalar da kaydedilmiştir. Yerel emniyet güçleri ve Vakıf ajanları, gerçekleştirilen araştırmalarla yaşanan ölümlerin görünüşte tabiatı gereği hiçbir anomali özellik göstermediğine ve adli deliller ile açıklanabilir olduğuna karar vermişlerdir. Bir vakada Vakıf araştırmacıları, katilin cinayeti SCP-1715-1 foruma katılmadan yıllar önce planladığına ait deliller buldu. Mevcut durumda SCP-1715'in bu olayları bir şekilde etkilediği mi yoksa aktif bir şekilde öleceğini bildiği bireyleri mi aradığı bilinmiyor.

SCP-1715-1 misallerinden birisi öldükten yada aciz bırakıldıktan sonra karşılığı olan SCP-1715-2 misali kendi online topluluğunda aktif kalmaya ve SCP-1715-1'in kişiliği ve yazım tarzıyla tutarlı içerik paylaşmaya devam eder. SCP-1715-2 misalleri karşıt misallerinin ölene kadarki anılarına sahip oluyor fakat ölü olsalar bile gerçekten öldüklerini reddederler. (Sıklıkla soran tarafı "troll2" olmakla suçlarlar.) SCP-1715-2, ara sıra ölü hallerine gönderme yaparmış gibi yorumlanabilen gönderiler paylaşması istisnası ile birlikte(Ek'e Bakın) yaşayan karşıtları gibi aynı konuları tartışır.

SCP-1715-2 misalleri, SCP-1715 web siteden ayrıldığını duyurduğu vakte kadar aktif ve üretken üyeler olmaya devam ederler. SCP-1715 siteden ayrılacağını duyurduğu zaman bütün SCP-1715-2 misalleri de birden bütün anormal aktivitelerine son vermeden önce çeşitli iyilik dileklerini ve vedalarını duyururlar. SCP-1715'e olan görünürdeki simbiyotik bağının ötesinde, SCP-1715-2'nin aktif kalabileceği sürenin bir limiti varmış gibi görünmüyor. Örneğin günlük bazda Buffy the Vampire Slayer bölümlerini tartışan bir grup nihayet bir Vakıf personeli tarafından kapatılana kadar 11 yıl boyunca aktif kalmıştır.

Ek: Aşağıda okuyacaklarınız SCP-1715-2'nin ölü haline gönderme yaparmış gibi yorumlanabilen gönderilerinin örnekleridir.

SCP-1715-2-45

Kullanıcı: "Tungsten", gerçek ismi Daniel ████████, yaş 16.
Ölüm nedeni : Balkondan düşme.
İçerik: Alerjiler ile ilgili bir tartışma başlığında, şiddetli sinüs baş ağrısından şikayet eden bir kullanıcıya yanıt olarak paylaşıldı.

Uh. sonbahar bittiği gibi başım beni öldürmeye başlıyor.

Buna sempati duyabilirim. :P

SCP-1715-2-88

Kullanıcı: "PavlovsLemur", gerçek ismi Tyler ███████, yaş 22.
Ölüm nedeni: Kan kaybı.
İçerik: Kullanıcılar, televizyon drama dizisi olan Lost'un final bölümünün ortaya çıkaracağı sonuçları tahmin etmeye çalışıyorlardı. Kullanıcılardan bir tanesi Tyler'in teorilerinden birini eleştirdikten sonra üçüncü bir kullanıcı Tyler'ı savunmaya geldi.

Hayır, hayır, sorun yok. Sadece kutunun dışında düşünmem lazım.
…Yalnız ben pek kutunun dışında bir şey yapamıyorum. Mahsur kaldım aslında. Yalnızca değilim.

Üzgünüm, yine saçmalamaya başladım. Neyse, kafana takma dostum. Kötü bir fikirdi. Perişan durumda falan değilim. Yalnızca… boş ver. Unut. Jack çıkmayı başardığı sürece her şeye varım.

SCP-1715-2-109

Kullanıcı: "xXxLionTearsxXx", gerçek isim Rebecca █████, yaş 14.
Ölüm nedeni: Başı kesilme.
İçerik: Kullanıcıların, yüz fotoğraflarını paylaşmaları için cesaret verildiği bir tartışma başlığında paylaşıldı.

uh, bunun gerçekten benim için mümkün olduğunu düşünmüyorum… lol

İletişim Kaydı: "CarMicheal" takma adı altında Ajan Mallager, SCP-1715 ile 29/07/2012 tarihinde internet chat uygulaması yoluyla konuşma başlattı.
SCP-1715, Final Fantasy hayranları için bir online tartışma platformu olan [ÇIKARILDI].net'de daha yeni moderatör olmuştu ve Ajan Mallager'in onunla iletişime geçtiği zamanda sitenin resmi konuşma odasının operatörü olarak hizmet veriyordu.

<Kaydın Başlangıcı>

18:50 CarMichael Merhaba
18:50 StephenFoster Selam. Bir şeye ihtiyacın var mı?
18:50 CarMichael yaş/cinsiyet/lokasyon?
18:50 StephenFoster Uhh. . . 18, erkek, Michigan.
18:51 CarMichael gerçek ismin ne?
18:51 StephenFoster Brian Parker. Neden soruyorsun?
18:51 CarMichael Sadece merak ettim
18:51 StephenFoster Pekala. . .
18:52 CarMichael Çünkü geçen Maple Story panosunda konuştuğumuzda kendini Cameron Thomas olarak tanıtmıştın.
18:53 StephenFoster Ah. Yine siz gelmişsiniz.
18:53 StephenFoster İnsanları internetten taciz etmenin yasadışı olduğunu biliyorsun değil mi?
18:54 CarMichael neden insanları öldürüyorsun?
18:54 StephenFoster DUR BAKALIM!! Ben kimseye dokunmadım.
18:55 StephenFoster Ben sadece Final Fantasy ve ara sıra da Maple Story hakkında konuşmaktan hoşlanan yalnız bir adamım. Bu çok mu yanlış bir şey? :)
18:56 CarMichael Onlara ne yapıyorsun?
18:56 StephenFoster Arkadaşlarımı mı kastediyorsun? Onlara zarar vermiyorum yada bir şey yapmıyorum. Gerçek hayat hep onların önüne çıkıyordu.
18:56 StephenFoster Onlar her zaman internette daha fazla vakit geçirmek istediklerini söylüyorlardı.
18:57 CarMichael Gerçekte kimsin?
18:57 StephenFoster Dostum. Yapma. İnsanları kişisel bilgileri için rahatsız etmek site kurallarına aykırı.
18:57 StephenFoster Tabii ki gerçekte sana kim olduğumu söylemeyeceğim.
18:57 StephenFoster Eh sonuçta sen herhangi birisi olabilirsin! ;P

<Kaydın Sonu>

Ajan Mallager'in konuşmasından sonra SCP-1715 siteden ayrılışını duyuran bir forum gönderisi paylaştı. Gönderi 39 cevap aldı, bunlardan en az 26'sının hayatını kaybetmiş bireyler tarafından yazıldığı tahmin ediliyor.