SCP-1960
rating: +2+x
scp-1960-small.gif

Voyager 2, ██/██/1989 tarafından çekilmiş, SCP-1960 mesajını gösteren Neptün'ün fotoğrafı

Madde #: SCP-1960

Nesne Sınıfı: Öklid

Özel Saklama Prosedürleri: SCP-1960 ve Dünya arasındaki mesafe nedeniyle, ve davranışının doğası yüzünden, doğrudan gözetim ya da muhafaza şu anda mümkün değildir. Vakıf, Neptün'ün yüksek çözünürlüklü fotoğraflarını üretebilen tüm ulusal uzay araştırma ajansları veya akademik kurumlarla irtibat kurmakla ve sivil nüfusa yayılmadan önce görüntülenen tüm fotoğraflardan SCP-1960 mesajlarını dijital olarak düzenlemekle görevlidir. Bilgi sızıntılarını önlemek için sivil araştırmacılara Sınıf-B amnestik verilmesine izin verilmiştir.

Açıklama: SCP-1960, Neptün gezegeninin yüksek çözünürlüklü fotoğraflarının üzerinde olan, kısa metin ifadeleri şeklinde tezahür eden, doğası veya kökeni bilinmeyen akıllı bir varlıktır. SCP-1960'tan gelen iletişimler, Neptün'ün [ÇIKARILDI] değerinden daha yüksek bir çözünürlükte çekilen tüm fotoğraflarında görünür, Voyager 2 uzay aracı tarafından 1989 uçuşu sırasında çekilen gezegenin tüm fotoğrafları ve Hubble Uzay Teleskobu'ndan ve düşük Dünya yörüngesindeki diğer teleskoplardan çekilen birkaç fotoğraf buna dahildir. Tüm iletişimler büyük harflerle sunulur ve tipik olarak kısa bir soru veya talep şeklinde 50'den az karakterden oluşur.

SCP-1960 ilk olarak 1989'da, Voyager 2'den Dünya'ya aktarılan Neptün'ün yüksek çözünürlüklü fotoğraflarında gözlenmiştir. Bu olaydan sonra NASA ekipmanında yapılan incelemelerde, iletişimlerin kasıtlı olarak fotoğraflara eklenmediği ve Voyager 2'nin orijinal radyo yayınlarında bilginin mevcut olduğu doğrulanmıştır ve Voyager 2'nin yazılımının uzaktan incelenmesinden sonra, probun kendisinde metin yerleştirmenin bir yolu bulunmamıştır. İlk muhafaza Vakfın haberi olmadan, NASA tarafından yürütülmüştür; 1996 yılında Hubble Uzay Teleskobu tarafından çekilen fotoğraflarda SCP-1960'ın yazı tipine benzer iletişimler çıktığında, Vakıf ile temasa geçilmiştir ve uluslararası muhafaza yönetimi üstlenmiştir.

Vakıf tarafından Avrupa Uzay Ajansı ile birlikte tasarlanmış insansız bir uzay sondası olan Le Verrier 3, 2010 yılında Neptün'ün çevresinde kalıcı bir yörüngede durmak, daha fazla gözetim yapmak ve Vakıf ile SCP-1960 arasında iki yönlü temas yapmak için gizlice fırlatılmıştır. Tahmini varış tarihi 11/6/2024'tür.

SCP-1960'tan gelen iletişimler, SCP-1960'ın kendi doğasından veya kimliği hakkında hiçbir bilgi sağlamamıştır. SCP-1960 iletişimindeki tekrar eden temalar korku, izolasyon ve rahatsızlık duygularını içerir. Fotoğraflar'da olan SCP-1960'tan gelen mesajlar bunları da içerir:

ÇOK KARANLIK

YALNIZIM

ÇOK ÜŞÜDÜM

SENİNLE EVE GELEBİLİR MİYİM?

LÜTFEN BURADA BIRAKMA BENİ

AÇIM

ÇOK ÜZGÜNÜM