SCP-2030

Nesne #: SCP-2030

Nesne Sınıfı: Keter

Özel Saklama Prosedürleri: Vakıf tarafından işletilen web analiz botu Delta-09("LAUGHSTOP") sürekli çalışır durumda tutulmalıdır ve haftada iki kez operasyonla ilgili bilgi sahibi olan Seviye-2 personel tarafından denetlenmelidir. Bot çalıştığında, SCP-2030'u bulmak için geniş bir şekilde dosya ve video paylaşım sitelerini kontrol edecek ve keşfedilen her türlü belirtiyi kaldıracaktır.

SCP-2030'un kaynağının bulunup yok edilmesi, Delta-Seviye öncelik olarak kabul edilir. SCP-2030'un çekildiği stüdyonun yerini bulma çabaları devam etmektedir.

Açıklama: SCP-2030, bir televizyon dizisi olarak ortaya çıkan anormal bir olgudur. SCP-2030'un ortaya çıktığı yer, şu anda kullanılan en popüler formata bağlı olarak değişmektedir; 2014 yılı itibariyle, SCP-2030 en yaygın olarak otomatik DVD kiralama kiosklarına, dosya paylaşım sitelerine ve ücret karşılığı video yayınlayan sitelerde görülmüştür. 2012 yılından önce SCP-2030 genellikle video kiralama mağazalarında DVD seti olarak ve 2003'ten önce VHS kasetler olarak ortaya çıkmaktaydı. Şu ana kadar, SCP-2030'un belirtilerinin 1993 yılından önce meydana geldiğine dair güvenilir bir kanıt bulunmamıştır; ancak, otuz sekiz (38) sezon programın var olduğu bilinmektedir, bu da SCP-2030'un 1976'dan bu yana bir dereceye kadar faal olduğunu göstermektedir.

Dizi başlığı genellikle Laugh is Fun (Gülmek Eğlencelidir) olarak görünse de, Laugh is Life (Gülmek Hayattır) veya Laugh is Laugh (Gülmek Gülmektir) gibi bu ismin değişik varyasyonları nadir değildir. Diziye karşılık gelen bir "kapak resmi" bulunmamaktadır; genellikle diğer televizyon dizilerinin sanatını taklit eder, bu da izleyicilerin başka bir program sanarak onu seçmesine neden olur.

Dizi, çeşitli insanların garip, rahatsız edici ve sıklıkla anormal durumlara verdikleri doğal tepkileri sergileyen gizli kamera komedi dizisidir. Bölümler genellikle 10 ila 12 dakika arasında sürer ve gizli kamera görüntülerini çevreleyen tanıtım ve kapanış bölümlerini içerir. Bugüne kadar hiçbir bölümde bölüm sonu jeneriği bulunmamıştır.

SCP-2030-1, dizinin sunucusu olarak hizmet eden (muhtemelen) yetişkin bir erkektir. Giriş ve kapanış yorumlarını yapmanın yanı sıra, kurbanlar göründüğünde, kurbanlara kendilerinin televizyon dizisi için çekildiklerini söyler. SCP-2030-1, her zaman siyah-beyaz kanat uçlu siyah ayakkabılarla ve kraliyet mavisi üç parçalı bir takım elbise giydiği şekilde gösterilir. Sahnelerin çekildiği plandan dolayı, SCP-2030-1'in sadece boyundan aşağısı görülür, bu da kimliğini belirlemeyi zorlaştırır. Kendisine "Laughy McLaugherson" olarak hitap eder.

Dizide görünen kişiler, tanık oldukları olaylara genellikle panik veya stresle tepki gösterir, ancak SCP-2030-1 ortaya çıktığında hemen sakinleşirler. Bu durum, söz konusu kişinin önemli derecede fiziksel zarar görmüş olması veya özellikle travmatik bir olaya tanık olması durumunda bile geçerlidir. Ayrıca, kaydedilen kişilerin çoğunun SCP-2030-1'e bir dereceye kadar aşina olduğu görülmektedir ve bazıları dizinin hayranı olduklarını iddia etmektedir. SCP-2030'u izleyen şahısların kurban seçilmek için kullanılıp kullanılmadığı konusundaki araştırmalar devam etmektedir.

Bölümler, her şaka bölümünün ima ettiği belirli bir tema üzerine odaklanır. SCP-2030-1, her bölümün başında henüz belirlenememiş bir film stüdyosunda, çeşitli renklerdeki büyük geometrik şekillerle dekore edilmiş parlak sarı bir sahnenin üzerinde durarak bu temaları tanıtır. Bölüm temaları "plaj", "evcil hayvanlar" ve "şekerleme" gibi sıradan konulardan, "posta dolandırıcılığı", "kundaklama" ve "terörizm" gibi tuhaf ve şiddet içeren konulara kadar değişir. SCP-2030-1 her programın sonunda benzer bir konuşma yaparak programı kapatır.

Her bölümün sonunda kamera, SCP-2030-1'in sahnesinden geri çekilir ve etraftaki stüdyo seyircisini gösterir, genellikle bölümde yer alan kişilerden oluşur. Bu süre zarfında, beyaz yazılarla 'Bir stüdyo seyircisi önünde çekilmiştir. YWTGTHFT' işbirliğiyle oluşturulmuştur ifadeleri görüntünün üzerine yerleştirilir. Dizinin şaka bölümlerinde yer alan kişilerin kimlikleri üzerine yapılan araştırmalar, hepsinin resmi olarak öldüğü veya kaybolduğu yıl dokümantasyon edilmiş kişiler olduğunu ortaya çıkarmıştır.

SCP-2030 katılımcılarının ölümleriyle ilgili olarak yapılan detaylı incelemeler, ölüm koşullarıyla ilgili bir dizi tutarsızlık ve çelişki ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, katılımcıların kalıntılarının mevcut olmadığı görülmüştür. SCP-2030'la ilişkilendirilen kişilerin ölümlerini gösteren belgeler dışında henüz somut bir kanıt bulunmamıştır.