SCP-TR-090
rating: +13+x

Madde #: SCP-TR-090

Nesne Sınıfı: Keter

Özel Saklama Prosedürleri: SCP-TR-090'ın etkisi altında olduğu şüphelenen şahıslar1 en az 30 gün boyunca gözetim altında bulunan standart insan saklama odalarında karantinaya alınmalıdır. Saklama odasının yanına sigara, alkol ve bağımlılık yarattığı yaygın olarak bilinen çeşitli malzemeler stoklanmalıdır. Kıdemli araştırmacılar depoya uygun gördükleri malzemeleri ekleyip çıkartabilirler. Bu odanın eğlence amaçlı kullanılması ve izinli personel dışında giriş-çıkışı kesinlikle yasaktır.

SCP-TR-090 döngüsünü bitirdiği takdirde HYDE Prosedürü uygulanmalıdır. Döngü bittiğinde SCP-TR-090-1 şahıslarına Etik Kurulu tarafından uygun görülen işlem uygulanacaktır.

Açıklama: SCP-TR-090 insan bilincini etkileyen akıllı bir varlıktır. SCP-TR-090, etkilediği şahıslarda kişiden kişiye çeşitli davranış değişiklikleri bulunur. SCP-TR-090 parazit gibi davranır. SCP-TR-090, döngüsünü bir evsahibine temas ederek başlar. SCP-TR-090'ın bütün vücudu şiddetlice titremeye başlar ve yeni ev sahibinin (SCP-TR-090-1) içine girer. SCP-TR-090, yaklaşık 30 gün içerisinde aynı şekilde SCP-TR-090-1'den ayrılır. Bu süreç içerisinde SCP-TR-090-1 şahısları sıklıkla şiddetli kâbus ve halüsinasyonlar görmeye başlarlar. Bahsedilen davranış değişiklikleri de gözükmeye başlar. SCP-TR-090 tekrar ortaya çıktığında SCP-TR-090-1'in dış görünüşünü alır. SCP-TR-090, SCP-TR-090-1'in bir isteğini sorar ve genellikle yerine getirmeye çalışır. SCP-TR-090 kendisinden istenileni yerine getirince döngüsünü tamamlamış olur.

SCP-TR-090, ortodoks saklama yöntemleri ile tutulamaz. Çimento duvarları ve metal kapıları kırabildiği, istediği zaman maddelerin içinden geçebildiği ve saatler içinde manyetik saklama cihazlarına kısa devre yaptırabildiği biliniyor. Ancak herhangi bir zamanda sadece bir kişiyi etkileyebildiği ve kendisine verdiği belirli kurallara uyduğu için kamuoyundan uzak tutulması mümkündür.

SCP-TR-090-1'in vefat etme durumunda, SCP-TR-090 yeni bir ev sahibi bulmak için ortaya çıkar. SCP-TR-090 bu koşulda genellikle daha agresiftir.

İlave-TR-090-1: HYDE Prosedürü

PROSEDÜR: HYDE

SCP-TR-090'LA GÖREVLİ BÜTÜN MOBİL GÖREV GÜCÜ PERSONELİNİN BU DOSYAYI OKUMASI ŞARTTIR

SCP-TR-090'ın bulunduğu tesiste 2 takımdan oluşan bir Mobil Görev Gücü kurulmalıdır.

  • 1. Takım SCP-TR-090'ın döngü zamanında muhafazasından görevlidir. Bu yüzden uygun ve SCP-TR-090'ın yakınında konumlandırılmalıdır. Bu takımın, her zaman en az iki Sınıf D Personele erişimi sağlanmalıdır. SCP-TR-090-1'in isteği öğrenildiğinde 2. Takım ile iletişime geçilmeli. SCP-TR-090-1'in isteği ve gerekli detaylar bildirildikten sonra 2. Takım'ın dönüşüne kadar SCP-TR-090'ı gözetlemeliler. Bu sırada SCP-TR-090 ve SCP-TR-090-1 ile minumum temasda bulunmalılar. Eğer SCP-TR-090-1'in istediği eşya hücresinin yakınında konumlandırılan depoda bulunuyorsa, istenilen eşyayı verebilirler. Bu durumda 2. Takım'a muhafazanın başarıyla gerçekleştiğini bildirmeliler. Eşya verildiğinde, seçilen Sınıf D Personel SCP-TR-090'ın hücresine aktarılmalı ve SCP-TR-090-1 hücreden çıkartılmalıdır. SCP-TR-090-1 ile ne yapılacağı Etik Kuruluna bağlı.
  • 2. Takım git-getir ile görevlidir. Bu yüzden SCP-TR-090'ın bulunduğu tesisin dışında konumlandırılmalıdır. 2. Takım, standart MGG ekipmanları yanında bir adet askeri düzey arazi taşıtına ve bir adet AS532 Cougar Helikopter'e erişimi olmalıdır. 2. Takım her zaman 1. Takım ile iletişim halinde kalmalıdır. İletişim hatları her hafta kontrol edilmelidir. Döngü zamanında 2. Takım, 1. Takımdan gerekli bilgiyi aldığında vakit kaybetmeden yola çıkmalıdır. İstenilen eşya elde edilip teslim edildiğinde 2. Takım'ın görevi tamamlanmış olur. Bu noktada gerekirse 1. Takım'a muhafazada yardım edilir.

- ████████████████████

İlave-TR-090-2: Sorgu Kaydı 1

Sorgulanan: [ÇIKARILDI]2

Sorgulayan: Dr. Yıldırım

Önsöz: [ÇIKARILDI], Vakfın gözaltına alınan ilk SCP-TR-090-1'dir. Dr. Yıldırım ise SCP-TR-090'a adanan baş araştırmacıdır. Bu kayıt SCP-TR-090'ın saklama ihlalinden sonra kaydedilmiştir.

[KAYIT BAŞLANGICI]

Dr. Yıldırım: Merhaba, ben Dr. Yıldırım.

[ÇIKARILDI]: Dün odamdaki şey neydi?

Dr. Yıldırım: Emin değiliz. Sizi etkileyen şeyi araştırmaya devam ediyoruz. Bu sırada lütfen neler olduğunu bize en başından anlatır mısınız?

[ÇIKARILDI]: Pe… Peki. Ben… Uh, kâbuslarla başladı. Kâbuslarım gün geçtikçe daha da kötü hale geldi. Sonra gerçek olmayan şeyler görmeye başladım, kafamın arkasından hep bir şey bana sesleniyodu. Ben, ben delirdim mi?

Dr. Yıldırım: Durumunuza göre akıl sağlığınız gayet normal. Yani hayır, delirmediniz. Peki, bu seslerin içeriği neydi?

[ÇIKARILDI]: Ben… Tam anlamadım. "Numara yapmayı kes!" veya "Ne istediğini biliyorsun." gibi bir şeyler saçmalıyodu.

Dr. Yıldırım: Bu sesleri artık duymuyor musunuz?

[ÇIKARILDI]: Bilmiyorum. Bugün hiç bir ses duymadım, hatta o şeyi gördüğümden beri garip bir şekilde rahat ettim. Emin değilim ama sigaraya başlamak beni normalleştirdi gibi.

Dr. Yıldırım: Sigara mı?

[ÇIKARILDI]: Evet, uzun süredir sigara kullanmıyorum ama artık umrumda değil.

Dr. Yıldırım: Pekâlâ, dün yaşananları anlatmak ister misiniz?

[ÇIKARILDI]: Dün çok kötüydü. Galiba gördüğüm en ağır kâbusun ortasındaydım. Sonra, birden uyandım ve köşede duruyordu. Benim çok ürkünç bir versiyonum bana bakıyodu.

Dr. Yıldırım: 090 size mi benziyordu?

[ÇIKARILDI]: Sanırım. Bir saniye, ona 090-1 mi dedin? Bunlardan 90 tane daha mı var?

Dr. Yıldırım: Hafiften gülmeye başlar. Bunun için endişelenmenize gerek yok. Devam edin lütfen.

[ÇIKARILDI]: Peki. Onu gördüğümde mantıklı olan tek şeyi yaptım. Yatağımdan zıplayıp "Yardım edin!" diye bağırdım. Ama bana saldırmadı. Onun yerine bir şeyler söylemeye başladı. Çoğu kişisel şeylerdi. Kafam karıştığından dolayı sustum ve o anda bana ne arzuladığımı sordu. Hiç bir şey dediğimde kızmaya başladı. Çok korkunçtu. Aklıma gelen ilk şeyi söyledim.

Dr. Yıldırım: Bu, bir adet sigara mıydı?

[ÇIKARILDI]: Şey, bir kutu. Bunu söyledikten sonra odamdaki kapıyı hiç bir şeymiş gibi devirdi.

Dr. Yıldırım: İlginç. Bundan sonrasını biliyoruz galiba. 090, yakınlarda bulunan bir güvenlik görevlisinin sigara paketini zorla aldı ve size getirdi.

[ÇIKARILDI]: Oh, özür dilerim. Ben…

Dr. Yıldırım: Özüre gerek yok. Güvenlik görevlisi zarar görmedi. Sanırım bu kadarı yeterli. İşbirliğiniz için teşekkür ederiz. Emin olmak için sizi bir süre daha burada tutacağız. En kısa sürede normal hayatınıza geri dönmüş olacaksınız.

[KAYIT SONU]

İlave-TR-090-3: Olay Kaydı 1

İlgili Varlıklar: Güvenlik Görevlisi Sinan ██████ (SCP-TR-090-1) ve SCP-TR-090.

Önsöz: SCP-TR-090 ile karşılaşmasından sonra bahsedilen güvenlik görevlisi, haftalık raporunda sıklıkla kâbus ve halüsinasyonlar görmeye başladığını bildirmiştir. Bunun üzerine Dr. Yıldırım, güvenlik görevlisinin kameralı bir insan saklama odasında karantinaya alınmasını istemiştir. Güvenlik görevlisinin karantinasına izin verildikten 24 gün sonra SCP-TR-090 saklama ihlali yaptı. Bu, tesisdeki kameralar tarafından görüntülenen olayların kronolojik olarak yazıya geçirilmiş halidir.

[03:32] SCP-TR-090-1 uyku halindeyken aniden şiddetli bir nöbet geçirmeye başlar.

[03:35] SCP-TR-090-1 sakinleşmeye başlar. Bir kaç saniye sonra SCP-TR-090-1'in yanında SCP-TR-090 belirir. Bir süre ikisi de hareketsizdir.

[03:37] SCP-TR-090-1, SCP-TR-090'ı fark eder ve anında yere atlar. Bir süre konuşurlar. Ses kaydı yoktur.

[03:39] SCP-TR-090, odadaki güçlendirilmiş kapıyı tekme atarak kırar. SCP-TR-090 kapıdan çıkar ve SCP-TR-090-1 ardından gider.

[03:39] SCP-TR-090 ve SCP-TR-090-1, tesisin euclid saklama koridorundan giriş lobisine doğru ilerlerler.

[03:43] SCP-TR-090, resepsiyon masasının altındaki kablolarla uğraşırken SCP-TR-090-1, girişi gözlemler.

[03:45] Bir Görev Gücü Ekibi ikisini durdurana kadar, resepsiyon masasının üstüne çıkıp duyuru mikrofonuyla şarkı şöylerler. Bu mikrofon, tesisin bütün hoparlörlerine bağlıdır.

[03:52] Saklama başarıyla tekrar sağlanmıştır.

Sonuç: SCP-TR-090, Görev Gücü Ekibi ile birlikte gelen bir Sınıf D Personele aktarılmıştır. Güvenlik görevlisiyle yapılan röportajda zihninin, SCP-TR-090 tarafından ele geçirildiğini ve onu bütün tesise şarkı söylemeye zorladığını söyledi. Görevlinin bu röportajda tam dürüst olmadığı biliniyor. SCP-TR-090'ın anormal özellikleri tam bilinmediğinden ve görevlinin temiz geçmişinden dolayı Etik Kurulu, herhangi bir işlem yapmamaya karar verdi. Güvenlik görevlisi bir kaç gün sonra görevine geri döndü.

İlave-TR-090-4: Olay Kaydı 2

İlgili Varlıklar: SCP-TR-090, D-90283

Önsöz: Bu saklama ihlali, HYDE Prosedürünün yararatılışından 2 yıl sonra, bir D sınıfı personelinin isteği üzerine gerçekleşti.

[05:26, KAYIT BAŞLANGICI]

[05:26] SCP-TR-090 ile SCP-TR-090-1 ayrılmaya başlar. SCP-TR-090-1 ayık değildir.

[05:29] SCP-TR-090 ile SCP-TR-090-1 konuşmaya başlar.

[05:30] SCP-TR-090 güvenlik kamerasına bakmaya başlar. Bu sırada kamera görüntüsü bozulmaya başlar. Kamera görüntüsü tamamen statik ile kaplandıktan sonra birden SCP-TR-090-1'in yüzü görülür. Görüntü bu şekilde kalır. SCP-TR-090'ın etrafındaki bir çok kamera aynı şekilde etkilenir. Bu sırada SCP-TR-090 ve SCP-TR-090-1 saklama ihlali yapar.

[06:03] Tesisin Doğu Bölgesindeki çalışır durumda olan bir asansör güvenlik kamerası, SCP-TR-090'ın asansöre girişini yakalar. SCP-TR-090-1 asansöre girmek üzereyken kafasına bir tabanca dayanır. Dr. Yıldırım, SCP-TR-090-1'i yakalayıp asansöre biner.

[06:03] SCP-TR-090: Ne? Nasıl? Nerden çıktın sen?

[06:03] SCP-TR-090-1: S-S-Sakin ol. Lütfen.

[06:03] Dr. Yıldırım: Kapayın çenenizi. Hadi güzel bir kata gidelim. O sırada konuşuruz.

[06:03] Dr. Yıldırım en üst katın düğmesine basar. Asansör hareket etmeye başladıktan sonra asansörü durdurma düğmesine basar.

[06:03] Dr. Yıldırım: Hay, işe bak. Asansör bozuldu. Demek bir süre burdayız.

[06:03] SCP-TR-090: Yeter! Kim olduğunu bilmiyorum ama göğsünde şu an personelleriniz arasında moda olan bir delik açmamam için iyi bir neden söyle.

[06:04] Dr. Yıldırım: Hmm. Elimde bir magazin dolusu iyi nedenler var. Bu seni öldürmez belki, ama çok acıttığı açıkça ortada.

[06:04] SCP-TR-090-1: Lütfen kafama silah doğrultan manyak adamı sinirlendirme.

[06:04] SCP-TR-090: Kapa çeneni, büyükler konuşuyor. Peki o halde. Ne istiyorsun?

[06:04] Dr. Yıldırım: İş arkadaşlarımı öldürmemen. Ve bir de ne halt olduğunu söyleyebilir misin? Ev ödevimde çok yardımcı olur.

[06:04] SCP-TR-090: İlk kısmı mâkul. Ancak ikinci kısmı için pazarlık yapman lazım.

[06:04] Dr. Yıldırım: Hm?

[06:05] SCP-TR-090: Şu zavallının isteğini yerine getireyim, sen de bana istediğini sor.

[06:05] Dr. Yıldırım: İsteği ne?

[06:05] SCP-TR-090: Basit. Bu ezoterik hayvanat bahçenizden ayrılmak istiyor.

[06:05] Dr. Yıldırım: Hah! İstek haklarınızı böyle kullanabiliceğinizi hiç düşünmemiştim. Psikiyatri bölümüne bildirmeliyim. Muhtemelen lapanıza bir kaç ilaç daha katarlar.

[06:05] SCP-TR-090: O zaman anlaşma var mı, yok mu?

[06:05] Dr. Yıldırım: İstediğin şey çok fazla. Ama…

[06:05] Dr. Yıldırım zemin kat düğmesine basar. Bu sırada kameraya bakar.

[06:05] Dr. Yıldırım: Pek fazla seçeneğim yok gibi duruyor.

[06:05] Kamera görüntüsü ve ses bozulur.

[KAYIT SONU]

Sonuç: SCP-TR-090-1'in kaçmış olduğu var sayılıyor. Bu olayın ardından bir arama ekibi kuruldu ancak D-9028 hakkında hiç bir şey bulunamadı. Dr. Yıldırım ve SCP-TR-0904 bu olaydan sonra Tesis-██ içinde kendisine verilen dairesinde bulundu. Dr. Yıldırım'a, D-9028'in kaçmasında yardımcı olma iddiasından dolayı soruşturma açıldı, ancak yeterli kanıt olmamasından dolayı soruşturma kapandı. Bunun yerine Dr. Yıldırım SCP-TR-090'ın hücresinde karantinaya alındı.

İlave-TR-090-5: Sorgu Kaydı 2

Sorgulanan: SCP-TR-090

Sorgulayan: Dr. Yıldırım

Önsöz: SCP-TR-090, Dr. Yıldırım ile birleştikten 12 gün sonra döngüsünü tekrar başlattı. Dr. Yıldırım isteğinin "SCP-TR-090'ı sorgulamak" olduğunu belirtti. Sorgunun kayıtı:

[KAYIT BAŞLANGICI]

Dr. Yıldırım: Merhaba, 090. Görüşmeyeli uzun zaman oldu.

SCP-TR-090: Merak etme. Hep yanındaydım. Ve bunu söylediğime inanamıyorum ama her saniyesinden nefret ettim.

Dr. Yıldırım: Ne? Bütün değerli Vakıf bilgilerini öylece sana vericeğimi mi düşünüyordun?

SCP-TR-090: On iki gün. On iki gün boyunca deneyimlediğim tek şey aptal bir çamaşır suyu reklamıydı. Uyurken bile o reklamı tekrar tekrar düşledin.

Dr. Yıldırım: Temin ederim, bugünün teması çamaşır suyu değil.

SCP-TR-090: Biliyorum. Sor bakalım.

Dr. Yıldırım: Tam olarak nesin 090? Gerçekliği bükebildiğini biliyoruz zaten. Ama o yakışıklı yüzünün arkasında ne var?

SCP-TR-090: İnsan olup olmamamı soruyorsan eğer, hayır, insan değilim. En azından kısmen.

Dr. Yıldırım: Bu da bir başlangıç. Peki nereden geliyorsun? Daha doğrusu, nasıl doğdun?

SCP-TR-090: Söylerim, ancak ben de bazı cevaplar istiyorum.

Dr. Yıldırım: Neye cevap vermemi bekliyorsun?

SCP-TR-090: Bir kaç hafta önce, asansörde. Benden nasıl gizlenmeyi başardın?

Dr. Yıldırım: İster inan ister inanma ama bu dünyadaki tek anormal şey sen değilsin. Bir algı filtresine el koymak çok zor olmadı, özellikle bu tesiste.

SCP-TR-090: Oyuncağını fark etmediğimi mi zannediyorsun? Hayır, düşüncelerini benden nasıl saklıyorsun?

Dr. Yıldırım: Burada çalışmak için ağır bir eğitimden geçiyoruz ve bir de benim hocam kaçığın tekiydi. O algı filtresini D sınıfı çocuğu korkutmak için almıştım zaten. Beni fark ettiğinde yüzünü görmeliydin.

SCP-TR-090: Gördüm zaten, oradaydım.

Dr. Yıldırım: Doğru ya, oradaydın. Şimdi, cevabını aldığına göre sıra sende.

SCP-TR-090: O zaman umarım hikayeleri seviyorsundur. Uzun zaman önce çok güçlü ve zeki bir adam yaşıyordu. Sadece iradesiyle ülkeleri fethedebilirdi. Ama bir gün onu kıskanan bir düzine insan, ona sinsi bir tuzak kurdu. "Gel, senin adına bir ziyafet hazırlayalım." dediler. Onu zehirlemeye çalışan sayısız insan olmuştu daha önce, ancak yalanın kokusu bu adam için sirke kadar keskindi. Niyetinizi bir bakışla anlardı. Ama ne yazık ki bu grup ondan daha akıllıydı. Ziyafeti hazırladıktan sonra düşüncelerini unutmak için özel bir karışım içtiler. Hatta bir süreliğine bu adamı gerçekten arkadaşları zannetiler. Ama arkadaşlar birbirlerinin yemeğini zehirlemezler. Yemeğe öldürücü dozda zehir katsalar ona yaptıklarının yanına yaklaşamazdı. Bunun yerine muhteşem aklını zehirlediler. Gün geçtikçe güçleri azaldı, iradesi de. Bütün o potansiyel… Aklının derinliklerinde yatmaya zorlandı. İşte, o benim. O potansiyel benim. Kahramanımızı kontrol altında tutmak için verdikleri ilaçlar en sonunda beyin ölümüne sebep olunca sonunda serbest kaldım.

Dr. Yıldırım: Gerçekten duygulandırıcı bir özgeçmiş. Bu gruptan gerçekten nefret ediyor olmalısın.

SCP-TR-090: Merak etme. Bu hikayede geçen herkes uzun zaman önce öldü. Ama sen. Sende büyük bir potansiyel var. Ama bu potansiyelin etrafına duvarlar dikiyorsun. Neden?

Dr. Yıldırım: Çünkü ben bir insanım, 090. İnsanlar kendilerini sınırlar. Sadece canavarlar sınırlarını aşmaya çalışırlar. Ben kendi sınırlarımı biliyorum, ya sen?

SCP-TR-090: Tanıştığım en tuhaf insanlardan birisisiniz, biliyor muydunuz? Ve birçok insanla tanıştım ben.

Dr. Yıldırım: Burada işim bitti. Sıradaki D personelini getirebilirsiniz, çocuklar.

SCP-TR-090: Ne yani bu kadar mı?

Dr. Yıldırım: Evet, bir de tanıştığım en sıradan SCPlerden birisisin. Ve birçok SCP ile tanıştım ben.

[KAYIT SONU]